zondag 28 februari 2016

Bijna gratis elke week sporten.

plaatje via google!
Een paar jaar geleden zochten mijn man en ik naar een vorm van beweging en lekker buiten bezig zijn die voor ons allebei zou werken.
Mijn man is een sporter van beroep en dat legde voor mij vaak de lat te hoog.
Uurtje hardlopen? In geen 100 jaar lukt me dat. Sportschool? Ontzettende hekel aan. Zwemmen...vindt hij vréselijk. Iets bij een vereniging of in clubverband? Hou ik niet van, ik wil ongebonden zijn.
Samen een stevige wandeling maken? heerlijk!
Maar hoe gezond wandelen ook is, het voelt voor mij/ons niet als sporten.
Tot ik op dag voorbij werd gelopen door een stel Nordic Walkers.
In mijn optiek de ultieme ouwe-mensen beweging. Ziet er niet uit en heeft geen vlot imago.
Maar bij onze oosterburen is dat een ander verhaal. Bij onze noorderburen nog meer.
Er worden hele evenementen georganiseerd voor Nordic Walken.
Hoe dan ook, stiekem leek het me best lekker om te doen. Zag er een beetje langlauferig uit en ze gingen best snel. Na even googelen kwam ik te weten dat het idioot veel calorieën verbrandt en zorgt voor een optimale doorbloeiding van eigenlijk álles.


Dus... toen heb ik via marktplaats 2 sets met pools op de kop getikt. Ja natuurlijk, van oudere mensen. De dingen waren nog nieuw en voor 17.50 had ik beide sets te pakken.
Niks tegen mijn man gezegd en bij ons volgende bos-uitje haalde ik ze te voorschijn.
Na dat eerste tripje, dat best nog wel ongemakkelijk ging, waren we echter verkocht. we keken filmpjes via youtube voor techniek en de rest was oefening baart kunst.
Inmiddels kunnen we goed Nordic walken en geloof het of niet, met gemak maken we een tochtje van 12 km. Met zulke prachtige dagen als dit weekend is dat een traktatie. Met een wit landschap voelt het als pure wintersport, alleen zonder het prijskaartje. ( Glühweintje thuis zo je wilt )
We wonen in een bosrijk gebied en vlak tegen de Posbank aan. Tel uit je winst.
Mijn conditie is inmiddels prima en voor het lichaam is het een hele fijne sport gebleken.
Het zorgt voor strakke bovenarmen, een getailleerd lijf en stevig benen en billen. Want als je de pools goed gebruikt en niet als een alternatief voor een wandelstok, word je goed aan het werk gezet en loop je zo'n 8 km per uur. Ik ben bijna 52 en ik wilde graag wat doen om mijn figuur goed te houden en mijn buikje weg te werken. Dit werkt prima.


We maken het frugal gezellig door "een thermosje koffie mee en een broodje kaas".
Het lopen van de routes van Staatsbosbeheer zijn gratis en afgezien van de 17.50 voor de aanschaf van onze tweedehands pools kost het je ..... niets!



3 opmerkingen:

  1. Leuk om te lezen. Ik mag eigenlijk ook wel meer sporten (en de man ook). Met dezelfde obstakels als die jij noemt. Dit klinkt eigenlijk wel haalbaar en leuk...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat fijn dat je een sport hebt gevonden die goed bij je past. Volgens mij is dat toch de truc!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super! Wat is uw e-mail? Wil u graag wat sturen

    BeantwoordenVerwijderen