donderdag 29 september 2011

Diva-gedrag

Het lijkt wel of de duvel ermee speelt. Wordt van alle daken geroepen dat de centen in onze zakken zullen gaan opdrogen of een nieuw fenomeen ziet het licht.
Diva-gedrag. Het is helemaal hot.
Diva's die doordraaien, diva's die er de kracht niet meer voor hebben en diva's die treurig zijn omdat hun nieuwe Uggs pas volgende week weer leverbaar zijn.
Het is ook niet eerlijk.
Nou moet ik wel zeggen dat ik óók naar de film Gooische vrouwen ben geweest, en dat ik zo'n beetje iedere aflevering wel drie keer heb gezien in de afgelopen jaren, want ik rolde van de bank van de filein gevonden humor. In de bios moest ik bijna aan het zuurstof en ook hier in huis doet manlief nog regelmatig Martin Morero na en antwoord ik als Cheryl, want ze zijn TE erg.
Maar toch zit er een addertje onder het gras.
Achter al die opgedofte, hooggehakte en gekunstharsnagelde dames die in beeld trippelen om de benarde armoedzaaier voor een weekje uit de brand te helpen zit een hele marketing.
Want onbewust schijnt men dingen op te pikken die je levensstijl beïnvloeden.
Sluipreclame. Daar hebben knappe koppen jaren op gestudeerd en daar zijn ze dan ook zomaar best wel heel goed in geworden.
Je ziet het terug in ons straatbeeld.
Er is een gat in de markt ontstaan in die overload van negatieve financiële narigheid die ons almaar door de strot wordt geduwd. De mensch wordt beknibbel-moe.
Dan wil je gewoon die lekkere kleur nagellak en een stel sexy heels en een bedwelmend geurtje om mee te flaneren en verleiden.
Het is maar een mood, maar wel eentje met een enorme cashflow...

Misschien ben ik wel te achterdochtig, maar ik denk echt dat achter al die over de beeldbuis fladderende extentions, donsgevulde bomberjacks en enorme merktassen, verpakt in vermakelijke programma's, een BREIN zit. Een brein dat ons wil blijven aanmoedigen om toch te kopen en mee te willen doen. De million-dollar-fashion-look.
Wat vinden jullie daarvan? Ben ik te achterdochtig?

11 opmerkingen:

  1. Nee, je hebt gelijk. Dat was vroeger al zo met de soap's (Dynasty, The bold en vele anderen)en dit is een nederlandse versie. Wat niet wegneemt dat er echt goede humor in zit. Maat we laten ons wel aansteken door de heetwatertapkranen, mode en zwembaden. Effe gezond nadenken en je doet weer normaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben het met je eens. Alleen, helaas pindakaas voor al die 'slimme' reclamejongens, ik ben niet gevoelig voor reclame. Voor mij geen merkkleding, merkparfum, merkschoenen etc. Ik koop alleen producten waarvan ik weet dat ze goed zijn en die ook nog eens goedkoper zijn dan al die merkzooi. Bij Goede Tijden Slechte Tijden zie ik tegenwoordig wel, dat ze vermelden dat er sluipreclame gemaakt wordt. Boven in het beeld staat aan het begin altijd even de vermelding 'Product Placement'.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Daar zit idd een BREIN achter:) Zij weten gewoon hoe het werkt in de hersenen van een mens en veel mensen weten dit dus niet en al helemaal niet of en hoe ze daar op reageren. Ik doe momenteel een cursus waarin dit biologische proces volledig werd beschreven.Zeer interessant en ik zie steeds meer waar het bij mij fout gaat en waar ik door getriggert word. Niet dat ik diva gedrag vertoon;) maar hobby spullen en boeken kan je ook gevoelig voor zijn:)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is niet voor niets dat die shows ook vaak veel geld/spullen/kleding etc. van fabrikanten krijgen, dat zullen ze wel alleen maar doen als ze hun geld er ook uit halen...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Of we willen of niet we worden allemaal steeds bewust of onbewust beïnvloed door reclame en de mensen om ons heen.Voor sommige dingen ben je gevoeliger dan andere.dat geld ook voor consuminderen, minder vlees en biologisch eten en ga maar door. Dat hebben we ook niet zelf verzonnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Pas als je een hele tijd eigenlijk geen tv meer hebt gezien, zie je hoe achterlijk het is. Geloven mensen dat ECHT? Nee...

    Mensen denken ook: ik heb het verdiend. Ik werk hard, dus ik mag de gekke laarzen, nieuwe make up... En door van die series als GTST en andere programma's waarin normale mensen figureren, krijgen ze dat beeld bevestigd. Denk ik :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb daar eigenlijk niet zo bij stil gestaan. Dit programma lijkt me eigenlijk zo stompzinnig, dat ik er niets achter zocht. Maar anderzijds: ze doen het vast niet omdat ze zo menslievend zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. maar gooische vrouwen is zo leuk!
      x julia gietema. :)

      Verwijderen
  8. Ik ben ook zo achterdochtig. Dus je staat in ieder geval niet alleen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ik ben het zo met je eens!
    ik wil ook een diva worden!
    x devin:)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. The Nokia 5228 is such a good phone that has the price
    of a midrange phone and features of a high end phone.
    The local Palomar College in San Marcos offers some of the best adult workshops I have ever experienced, at
    a fairly low cost. The internet is the best and cheapest way to help you
    improve your photographic skills.

    Look at my web site ... photographic workshops

    BeantwoordenVerwijderen