maandag 14 maart 2011

Melk en honing

Mijn interesse was direct gewekt bij het lezen van deze aankondiging in de tv-gids.
Ik ben er dan ook even lekker voor gaan zitten. Nu het boek No Impact Man mij behoorlijk stevig in zijn greep heeft, is dit programma ineens koren op mijn molen.
Ik vond het een leuk en toch luchtig opgezet programma. Vond het interview mooi met de chocolademaker. Het feit hoe hij geëmotioneerd raakte bij het daadwerkelijke waarom van wat hij aan het doen was. Het duurzaam produceren. De liefde voor de aarde en zijn nalatenschap ervan aan zijn zoons. Ik ga er volgende week zeker weer even voor zitten want dit soort programma's zijn toch een toegangspoortje naar het grote publiek en naar wat ik hoop een soort van collectieve ommezwaai om er "gewoon geen zin meer in" te hebben de roofbouw op onze leefomgeving maar te laten gebeuren. Leuke feitjes met een licht schokkend effect (hoeveel liter uitstekend leidingwater je kan kopen voor de fabrikage van 1 plastic waterflesje...10.000  duh!!!) zijn toch goede eyeopeners. Ook de tip van Catherine Keijl om gewoon je eigen flesje telkens te hervullen. Goed dat een 'bekende' Nederlander dat even lekker zegt op tv..hup de schaamte voorbij. We zijn hip met onze eigen waterflesjes!


Nieuw  'Melk en Honing'

Hilversum, donderdag 10 maart 2011

Puur leven, puur genieten, daar gaat het om in het nieuwe tv-programma Melk en Honing. Marion Lutke presenteert het programma vanuit een prachtige boerderij op het weidse platteland.

In de eerste aflevering ontvangt zij Catherine Keyl. Zij test haar levensstijl op duurzaamheid. Ondertussen bereidt meesterkok Albert Kooy voor haar een heerlijk gerecht. In de eerste aflevering ook een reportage over een duurzame chocolatier en als tip van de week kijken we naar 'het nieuwe rijden': hoe doe je dat eigenlijk? Op de site http://www.melkenhoning.nl/ kun je testen hoe 'groen' je zelf bent en recepten vinden om duurzaam te koken.

2 opmerkingen:

  1. Ik ben een verstokte lezer en gun me vaak geen tijd voor televisie maar misschien moet ik er toch even voor gaan zitten de volgende keer.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vond het eerlijk gezegd wel wat tegenvallen. De feitjes waren ok, maar Keijl heeft wel een hoog mutsengehalte en voor de iets doorknedere consuminderaar was het ouwe koek. Hoog MAX-gehalte met vele open deuren. Maar voor de echte onwetenden misschien een eye-opener, al betwijfel ik dat.

    BeantwoordenVerwijderen