vrijdag 8 april 2011

Het oliestel is bemachtigt hoor...leuk!

Na jullie reacties werd ik eigenlijk alleen maar enthousiaster voor zo'n ouderwets oliestelletje.
Vooral de tip van http://karnelly.blogspot.com/  dat het ding ook prima op lampolie brandt en je huis niet naar petroleum hoeft te stinken was doorslaggevend. (leuke foto's ervan op je blog trouwens)
Op Marktplaats heerlijk aan het snuffelen geweest.
Wat is dat toch lekker. Echt alsof je op een rommelmarkt loopt.
En op een gegeven moment zag ik een  kleine opdonder staan. Wit met een blauwgroen randje en niet zover ik op de foto's kon zien, niet gedeukt, roestig of bekrast. Glaastje erbij, lont erin en ook een prima ijzeren houder voor de potten en pannen. 1-pits. Je kan ze zelfs nieuw kopen, maar daar is geen bal aan en dan schiet het ook voorbij mijn frugal instelling, er is al genoeg aan spullen gemaakt in deze wereld. We gebruiken op wat er voorhanden is. Géén nieuwe aanwas aan rommel. Hergebruik dus!
Ik heb met wat bieden het voorwerp van mijn gading kunnen kopen voor €8.50
Er komen nog verzendkosten bij: €6.75 en het geheel wordt dus van de andere kant van het land voor €15.25 bij mij aan mijn deur gebracht. Ik ben benieuwd of hij vandaag wordt bezorgd want de verkoper vertelde mij gisterochtend dat het hele spulletje op de post was gedaan.
En dan experimeteren maar!

7 opmerkingen:

  1. Heel veel plezier ermee.
    Hier kun je nieuwe lonten kopen: http://www.twinkeltje-geschenken.nl/
    Ik ben niet Mw Jee hoor :)

    Fijn weekend!
    Nelly

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk. je maakt me enthousiast. Maar ik heb er helaas geen ruimte voor. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Welnee! Helemaal niet duur. De meeste oliestellen moet al snel rond de €20.00 opbrengen. Zeker als ze niet roestig of gedeukt door de tand des tijds zijn. Dit is echt een goede koop.
    Een blije frugal-levesstijl.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk dat je een oliestelletje hebt gekocht! Wij gebruiken ze altijd in ons tuinhuisje om op de koken. We hebben er verschillende, van 1 tot 4 pits en gebruiken ook altijd lampenolie, dat gaat prima hoor! 'k Ben benieuwd naar je ervaringen ermee.

    Groetjes, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk zeg! Ik zou er bijna een kopen, ware het niet dat ik net (weer) aan het opruimen ben ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk idee! Via een andere website zag ik er ook een artikel over en was meteen enthousiast. Ik maak regelmatig kippensoep, maar vond dat het op gas te snel ging. Dan was het met een uur eigenlijk al klaar, terwijl ik eigenlijk echt wil laten trekken. Dus kwam ik uit op een oliestel! Heb je m al gebruikt? En hoe werkt het? Ik hoor heel graag van je!

    PS ik heb een leuk stelletje op Marktplaats gezien, vijf euro! Ben heel benieuwd!

    Liefs
    Heleen

    BeantwoordenVerwijderen